FAQ
Här hittar du svar på vanliga frågor.
Beställning och betalning
När man beställer på TopWines skickas beställningen direkt till gården som tillverkar champagnen. Så fort gården verifierat betalningen skickas ett bekräftelsemail till dig med detaljer om leveransen.
Du som privatperson har rätt att handla alkohol från ett annat EU land, förutsatt att alla skatter betalas i det land som alkoholen konsumeras. Du som handlar måste vara 20 år fyllda och du måste vara bosatt i Sverige.
Vi använder Stripe som betaltjänst. Stripe har stöd för de flesta betalkort.
Samma lagar som i Sverige tillämpas hos oss. Du måste vara minst 20 år gammal för att beställa från TopWines.
Leverans
Champagnen skickas direkt från gårdarna i Frankrike där de flesta använder sig av fraktbolaget Colissimo.
Frakten tar ungefär två till tre veckor till Sverige.
Ett krav vi har är att alla paket är försäkrade.
Skulle ett paket skadas:
- Dokumentera skadan och returnera paketet.
- Kontakta oss och berätta vad som hänt.
Handlar ni via TopWines.se så kan du alltid vara säker på att ett skadat/försvunnet paket ersätts.
Det tillkommer aldrig en leveransavgift utöver produktpriserna på TopWines.
Reklamation och returer
Skulle något inträffa med leveransen och du behöver reklamera så gäller hemförsäljningslagen för distanshandel.
Om du vill ångra ditt köp går det bra inom 14 dagar från beställning och om varan inte har skickats ännu så annullerar vi helt enkelt din order.
Om varan redan lämnat lagret i Frankrike behöver du ta emot den och returnera den till Frankrike på din bekostnad.
Kontakta oss innan du returnerar så får du ett returnummer. Det är viktigt att varan är i ursprungligt skick och i obruten originalförpackning.
Vi ersätter vinet eller produkten om det skulle vara defekt eller skadat. Maila oss på info@topwines.se så löser vi det.